منوی اصلی
صفحه اصلی
پیرامون سازمان
پایانه مرکزی
پایانه غدیر
پایانه فراهان
مزایده / مناقصه
شهرهای مقصد
فرم طرح شکایت مسافران
شرکت های مسافربری
شرکت های باربری
اخبار پایانه
گزارش سفر و مسافر
اطلاعات سفر
پیام ترافیکی
جستجوی پیشرفته
سایت های مرتبط
شهرداري اراک
فرمانداري اراک
استانداري مرکزي
سازمان نوسازي و بهسازي
سازمان آتشنشاني
سازمان خدمات موتوري شهرداری
سازمان تاکسيراني
سایت اعلام وضعیت راهها
سازمان هواشناسی کشور
پیوند ها

leader.gif dolat.gif parliran.gif imo.gifarakir.gif

خرید بلیط

 

payaneha_logo.png

 

Home arrow اخبار پایانه arrow اخبار arrow مشکل حمل‌ونقل جاده‌اي؛ نبودن در اولويت سرمايه‌گذاري

مشکل حمل‌ونقل جاده‌اي؛ نبودن در اولويت سرمايه‌گذاري
نویسنده Administrator   
1395/04/13 ساعت 08:13:25

تين‌نيوز| تصادفات جاده‌اي، قاتل بي‌رحمي که هر روزه جان تعداد زيادي از هموطنان عزيزمان را مي‌گيرد و با وجود تلاش‌هاي بسيار صورت گرفته در خصوص فرهنگ‌سازي و بهبود وضعيت فني جاده‌هاي کشور متاسفانه هنوز هم شاهد ميزان بسيار بالاي آمار مرگ و ميرهاي جاده‌اي هستيم.

به گزارش تين‌نيوز، آمارها نشان مي‌دهد که در نوروز 95 بيش از 300 نفر از هموطنان کشور در حوادث جاده‌اي جان خود را از دست داده‌اند. طبق آمارهاي منتشر شده از سوي سازمان پزشکي قانوني کشور، از سال 80 تا 93 بيش از ??? هزار شهروند ايراني جان خود را در جاده‌هاي کشور از دست داده‌اند.اگر اين اطلاعات را وارد نمودار کنيم به‌طور ميانگين در اين سال‌ها روزانه ?? شهروند ايراني جان خود را در حوادث جاده‌اي از دست داده‌اند و خانواده‌هاي بسياري در اين حوادث داغدار شده‌اند، هنوز زمان زيادي از خبر تصادف اتوبوس سربازاني که جامعه ايراني را متاثر و داغدار کرد نمي‌گذرد، شايد اغراق نباشد اگربگوييم هر ايراني دست کم يک‌بارطعم تلخ تصادف و پيامدهاي ناشي از آن را چشيده است.نکته اي که در اين بين حائز اهميت است، ريشه‌يابي علت چنين حجم بالايي از تلفات و همچين يافتن راهکارهاي منطقي براي حل اين بحران‌ها است.

همواره ازموارد بسياري به عنوان عوامل اصلي تصادفات جاده‌اي نام برده مي‌شود، استاندارد نبودن خودروها گرفته تا عدم رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي توسط راننده‌ها، اما مساله‌اي که شايد بتوان گفت تا کنون آنچنان‌که بايد کانون توجهات قرار نگرفته کمبود بودجه براي بالا بردن کيفيت جاده‌هاي کشور و عدم وجود استانداردهاي لازم در اين زمينه است.طبيعتا در شرايط اقتصادي کنوني که دولت از محقق نشدن بودجه و سطح پايين نقدينگي در پي آن گله‌مند است، رسيدگي به امر پر هزينه‌اي مانند بهبود وضعيت فني جاده‌هاي کشور مساله چالش‌براگيزي خواهد بود.به عبارت ديگر شايد اگر از يک مقام مسئول بخواهيم در رابطه با اين مساله که «چرا دولت اقدامات گسترده و همه‌جانبه‌اي براي بهبود شرايط جاده‌ها انجام نمي‌دهد؟» توضيح دهد، با يک سوال ديگر مواجه شويم؛ هزينه‌هاي اين اقدامات بايد از چه محلي برآورده شود؟درهمين رابطه نگاهي به محل‌هايي که مي‌تواند تامين‌کننده چنين هزينه‌اي باشد، راهگشا به نظرمي‌رسد.هزينه‌هاي آزاد شده از فاز جديد هدفمندي يارانه‌ها

فاز جديد هدفمندسازي يارانه‌ها که در فروردين‌ماه سال جاري کليد خورد، مساله بسيار مهمي درحوزه درآمدها وهزينه‌هاي دولت به وجود آورد چرا که حذف 24 ميليون نفراز ليست يارانه‌بگيرها مبلغي حدود 12000 ميليارد ريال به صورت ماهانه ازهزينه‌هاي دولت را کاهش داد.درآمد‌هاي آزاد شده ازاين امر مي‌تواند منبع مهم و کافي براي حل معضلات و چالش‌هاي حمل‌ونقل جاده‌اي باشد. به عبارت ديگر درآمدهاي آزاد شده از بخش هدفمندي يارانه‌ها مي‌تواند تا حدي وضعيت خزانه خالي وزارت راه را سر و سامان بدهد و در پي آن شاهد سرمايه‌گذاري‌هاي بيشتر در حوزه حمل‌ونقل جاده‌اي باشيم.مساله تعيين اولويت‌هاست

بازنگري در وضعيت قراردادهاي خارجي و صرف درآمدهايي مانند هدفمندي يارانه‌ها تنها بخش کوچکي از پتانسيل‌هايي است که در صورت مديريت صحيح مي‌تواند گره‌گشاي مشکلات جدي کشور باشد.همانطور که گفته شد مساله اساسي در حل چنين مشکلاتي اولويت‌بندي‌هاي اصولي است، با توجه به نياز همه بخش‌هاي حوزه حمل‌ونقل به رسيدگي، با قاطعيت مي‌توان گفت تا زماني که اولويت‌ها به روشني مشخص نشود، گره از چنين مشکلاتي باز نخواهد شد و چه اولويتي مهم‌تر از جان هموطنان

آخرین بروز رسانی ( 1395/04/13 ساعت 08:15:22 )

مدیر عامل

mir mohammadi.jpg

سید احمد میر محمدی

نظرسنجی
سطح پاسخگویی مسئولین در قبال سوالات مسافران؟
  
 
تصویر تصادفی
CIMG1822.jpg
سامانه پیامک
sms.jpg
حاضرین در سایت
84 میهمان حاضرند
ورود و خروج
نام کاربری

کلمه عبور

مرا به ياد داشته باش
فراموش کردن کلمه عبور
ثبت نام نكرده ايد؟ عضویت

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به سازمان پایانه های مسافربری اراک می باشد